IMG_0832

Placuszki z cukinii

Dziś prosty przepis na szybki obiad. Przy użyciu sprzętów kuchennych, przygotowanie posiłku nie powinno zająć Wam więcej niż 30 min (z ręcznym tarciem cukinii nie wiem, nie liczyłam, bo unikam ręcznej tarki o ile tylko mogę:). A że sezon na cukinię w pełni, polecam gorąco to danie, a może lepiej serdecznie, bo gorąco to jest na zewnątrz🙂

Przygotuj:

1 średnią cukinię (u mnie były 2 małe)

1 małą cebulę

2 ząbki czosnku

2 małe jajka

3 łyżki mąki pszennej

1 łyżka mąki ryżowej *

Dodatkowo: odrobina mielonej ostrej papryki, pieprz, sól, jogurt, pęczek pietruszki.

*możecie pominąć mąkę ryżową i użyć tylko pszennej.

Z podanej składników przygotujecie porcję dla 2 osób.

1. Umytą cukinię wraz ze skórką zetrzyj na tartce o dużych oczkach (ja używam do tego mojego niezawodnego robota kuchennego). Dodaj drobno pokrojoną cebulkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość posól i odstaw na ok. 10 min. Po tym czasie masę dokładnie odsącz z nadmiaru wody (nie na sitku, a w rączkach).

2. Do masy dodaj jajka, mąkę i przypraw według upodobań (ja jak zwykle sypnęłam czymś ostrym, bo inaczej byłoby dla mnie za mdłe).  Całość wymieszaj.

3. Smaż na dobrze rozgrzanej patelni, po kilka minut z każdej strony. Na papierowym ręczniku odsącz z nadmiaru tłuszczu.

4. Podawaj z jogurtem wymieszanym z sokiem z cytryny oraz posiekaną natką pietruszki lub tak jak u mnie z sosem słodko-kwaśnym.

IMG_0837   IMG_0835

2 thoughts on “Placuszki z cukinii

Skomentuj

