IMGP2770

Zupa koperkowa.

Dziś mam dla Was przepis na niebywale prostą zupę. Sama się dziwię, że do tej pory nie gościła w mojej kuchni. Pewnie przyczyny trzeba szukać w niezbyt przyjemnych wspomnieniach z okresu dzieciństwa. Pamiętam, że jako dziecko strasznie nie lubiłam jak jakieś zielone, niezidentyfikowane elementy pływały mi po powierzchni zupy i kategorycznie żądałam usunięcia ich, uzależniając od tego zjedzenie obiadu. W tym miejscu chciałabym serdecznie podziękować Mamie, za to że dzielnie znosiła moje kulinarne kaprysy i za to, że z gotowaniem kapuśniaku wstrzymała się do czasu, aż nie wyprowadziłam się z domu🙂 Kapuśniak bowiem to moja kolejna trauma, ale kto wie, patrząc jak ostatnio posmakowała mi zamówiona zupełnie w ciemno w restauracji zupa koperkowa (była wtedy serwowana jako zupa dnia,a ja nie zapytałam się kelnerki jaką w tym dniu serwują), to może i do kapuśniaku się przekonam.

Przygotuj:
2 pęczki świeżego koperku
1,5 l bulionu warzywnego (zostawiłam marchewkę i pietruszkę)
½ szkl śmietany 12%
1 żółtko
3 łyżki soku z cytryny
½ szkl ryżu

1. Gotujemy bulion. Gdy warzywa będą już miękkie, wsypujemy ryż i gotujemy aż będzie miękki.

2. Do zupy dodajemy posiekany drobno koperek.

3.Kiedy ryż będzie już ugotowany, do zupy dolewamy zmiksowaną z żółtkiem śmietanę i całość energicznie mieszamy.

4. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.

 

IMGP2767

3 thoughts on “Zupa koperkowa.

Skomentuj

