IMGP2229

Sałatka ze świeżych warzyw

Tak wiem, że nie powinno się jeść ogórka w towarzystwie pomidora, nabiału nie popijać herbatą, a także nie łączyć go z pomidorem, jajek zaś nie spożywać w obecności cukrów (szczególnie słodzonej herbaty). Wiem, ale nic nie poradzę na to, że uwielbiam mozarellę z pomidorem, a śniadania nie wyobrażam sobie bez kubka cudowne pachnącego Earl Grey’a, bez względu na to, co w danym dniu konsumuję na śniadanie. Podobnie rzecz się ma z dzisiejszą sałatką, która nieodmiennie przypomina mi lata dzieciństwa i liczne pobyty u mojej babci. Zawsze w okresie wakacyjnym serwowała mi na śniadanie właśnie coś w tym stylu. Pomysł mojej babci został nieco przeze mnie zmodyfikowany. Niestety, nic nie zastąpi smaku pomidorów i ogórków pochodzących wprost z babcinej szklarni. Mimo wszystko, w środku dużego, głośnego i chyba trochę zbyt zanieczyszczonego miasta, próbuję przypomnieć sobie smak dawno minionego dzieciństwa.

Przygotuj:

3 pomidory
połowę papryki (u mnie akurat pomarańczowa)
3-4 niewielkie ogórki
garść ziaren słonecznika i pestek dyni
2 łyżki śmietany
1 łyżkę jogurtu naturalnego
Przyprawy (u mnie czubrica, bazylia, pieprz, sól)

1. Pomidory pokrój na mniejsze kawałki, podobnie uczyń z obranymi ogórkami i papryką.

2.Śmietanę wraz z jogurtem wymieszaj z przyprawami.

3.Zalej warzywa, wrzuć pestki i gotowe!

*smak sałatki wzbogaci także cebula (dla tych którzy nie lubią jej na surowo polecam pokroić ją na drobno, a następnie zalać wrzątkiem, po 3-4 minutach odlać wodę, dzięki temu cebula zostanie pozbawiona swojego ostrego smaku)

IMGP2231

IMGP2232

IMGP2235

2 thoughts on “Sałatka ze świeżych warzyw

Skomentuj

