IMGP1952

Kurczak w panierce i testowanie produtków marki Prymat

Nie zawsze jest czas na gotowanie bardzo wyszukanych, a przy tym czasochłonnych potraw. Czasem z powodu nadmiaru obowiązków, trzeba zadowolić się czymś prostym i szybkim. W takie dni z pomocą przychodzą gotowe produkty, które dostać można w każdym sklepie. Takimi produktami jest przetestowana przeze mnie ostatnio gotowa panierka do kurczaka oraz sos barbecue otrzymane od Prymatu.

Przygotuj:

filet z kurczaka
ketchup

1.Sos przygotowujemy wg przepisu podanego na opakowaniu (dodając ketchup i trochę wody), wstawiamy do lodówki na parę minut.

2.Kurczaka myjemy, kroimy na mniejsze części, następnie obtaczamy w gotowej panierce i smażymy na oleju na złoty kolor z obu stron.

IMGP1955

IMGP1953

To był pierwszy raz, kiedy zdarzyło mi się korzystać z gotowych panierek, i szczerze mówiąc, raczej nie zamierzam powtórnie ich używać. Być może panierka do przygotowywania nuggetsów (która czeka w kartonie na swoją kolej), sprawdzi się lepiej, niż ta do kurczaka. O swoich wrażeniach na pewno Was poinformuję.

Zastrzeżeń do panierki było kilka:

1. Jak dla mnie była zdecydowanie za słona, choć nie wszystkim próbujący ten smak przeszkadzał. Moje kubki smakowe najwyraźniej nie lubią zbyt dużej ilości soli, stąd jej nadmiar nieco mi doskwierał.

2. Nie wiem czy to wina patelni (kurczaki smażone były na patelni ceramicznej), ale jak widać na zdjęciach, panierka paliła się podczas smażenia, co ostatecznie wpływało nie tylko na smak, ale i na wygląd zewnętrzny potrawy, która nabawiła się mało estetycznych, czarnych kropek.

3.Spore ilości panierki pozostały na patelni, co jeszcze bardziej potęgowało zbytnie przypiekanie się panierki.

Na plus można dodać szybkość przygotowania potrawy, używając panierki możemy bowiem pominąć wcześniejsze etapy, czyli obtaczanie w mące i jajku. Całość zajmuje nam dosłownie kilkanaście minut.

Podsumowując:  gotowa panierka w moim przypadku raczej nie zdała rezultatu.

Lepiej w testach wypadł sos barbecue. Szybki do przygotowania, idealnie pasujący jako dodatek do chipsów, nuggetsów, krakersów, czy innego typu jedzenia, pojawiającego się bardzo często podczas imprez i spotkań towarzyskich. Wystarczy trochę ketchupu i wody, całość dokładnie mieszamy z zawartością opakowania, wstawiamy na 5 min do lodówki i gotowe.

Jedynym minusem sosu, który wynika raczej z moich osobistych gustów smakowych, bowiem nigdy jakoś szczególnie nie przepadałam za tego rodzaju sosami, jest jego zbyt słodki smak. Osobiście preferuję zdecydowanie mniej słodkie smaki, dlatego testowany wcześniej sos serowy (przepis z jego udziałem TU) smakował mi zdecydowanie bardziej.

4 thoughts on “Kurczak w panierce i testowanie produtków marki Prymat

  1. Tej panierki nie próbowałam, więc nie wiem jak smakuje… Ja z tych wszystkich gotowych panierek mam jedną ulubioną do kurczaka i od czasu do czasu z niej korzystam. Natomiast kiedyś kupiłam do nugetsów z sosem z proszku i nie daliśmy rady tego zjeść – tragedia.
    Pozdrawiam
    http://myszkagotuje.blogspot.com

Skomentuj

