IMGP1915

Ciasteczka maślane z galaretką i testowanie produktów od Emako.pl

Dziś przepis na maślane ciasteczka, które królowały w moim domu podczas ostatniego weekendu. Niestety, tak przypadły do gustu próbującym, że do dziś ostały się jedynie pojedyncze sztuki.

Przygotuj:

500 g mąki pszennej
1 szkl cukru
200 g masła
3 żółtka
1 białko
1 galaretkę (u mnie truskawkowa)
Dodatkowo: 2-3 łyżki kefiru

 Z podanej proporcji zrobiłam ok.40 ciasteczek

 1. Przesianą mąkę posiekaj z miękkim masłem. Następnie dodaj cukier, żółtka i zagnieć ciasto (jeśli będzie za suche dodaj trochę kefiru).

2. Część ciasta rozwałkuj na grubość 3-4 mm. Do wykrawania ciasteczek użyj tylko większych kształtek. W połowie większych ciasteczek mniejszą foremką w tym samym kształcie wytnij środek.

3. Pełne ciasteczka posmaruj roztrzepanym białkiem i sklej z ciastkiem posiadającym otwór, a następnie układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

4. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180C przez ok. 13-15 min..

5. Galaretkę rozpuść w połowie wody podanej na opakowaniu. Tężejącą nalewaj do dziurek w ciasteczkach.

6. Ciasteczka pozostaw do całkowitego stężenia galaretki (ja włożyłam je na kilkanaście minut do lodówki).

 IMGP1914

IMGP1916

IMGP1913

Z wrodzonego lenistwa unikam potraw, których przygotowanie wymaga użycia stolnicy. Wprost nie cierpię mycia mojej ciężkiej, dużej, drewnianej stolnicy. Stąd do minimum ograniczam jej użycie. Kiedy dostałam propozycję przetestowania dowolnego produktu z oferty sklepu Emako.pl, długo się nie zastanawiałam. Wybór padł na silikonową stolnicę i silikonowy wałek.

IMGP1897

Po przygotowaniu góry maślanych ciasteczek oraz quiche (przepis wkrótce na blogu) moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne.

Mata w kolorze czerwonym o wymiarach 50x40cm stała się jednym z moich ulubionych gadżetów.

Zgodnie z zapewnieniami producenta przy zagniataniu i wałkowaniu nie trzeba posypywać ciasta mąką, bowiem nic do maty nie przywiera.

Kolejną zaletą jest wyposażenie maty w dwa rodzaje miarek dostosowanych do form prostokątnych i okrągłych, które są niesamowicie pomocne przy wałkowaniu ciasta pod formę o konkretnych wymiarach. Ileż to razy musiałam ciasto obkrawać, bo zbytnio je rozwałkowałam, bądź też zaczynać całą zabawę od nowa, gdyż braki w formie były nie to naprawienia. Od teraz to przeszłość, dzięki miarkom umieszczonym na stolnicy moje quiche miało idealne brzegi.

Mata podczas pracy nie ślizga się, nie przesuwa, pewnie trzyma się stołu.

IMGP1900

No i najważniejsze: jej mycie to bułka z masłem, dzięki temu że jest tak elastyczna czynność ta trwa dosłownie minutę. Po umyciu matę zwijam w rulon, wrzucam do szuflady i już po kłopocie.

Producent zapewnia, że idealnie sprawdza się jako mata do pieczenia, ale szczerze mówiąc, nie testowałam jej pod tym kątem. Przyznam, że w tym temacie jestem jednak nieco konserwatywna i jakoś nie przekonuje mnie pieczenie w silikonie: do muffinów używam papierowych papilotek, zaś pozostałe wyroby piekę w tradycyjnych fomach.

Do wad mogę zaliczyć jedynie rozmiar stolnicy, który moim zdaniem mógłby być nieco większy, bowiem przy wyrabianiu ciasta z ½ kg mąki, pewna jej część wysypywała mi się na blat kuchenny.

Zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi na opakowaniu stolnicy, nie powinno kroić się po niej ostrymi przedmiotami. Przy pieczeniu maślanych ciasteczek nie było z tym problemów, bo do wykrawania używałam plastikowych wykrawek. Jednak przy zagniataniu zarówno ciasta na ciasteczka, jak i na quiche, używałam siekaczki (widoczna na zdjęciach), która jednak nie pozostawiła żadnych śladów na macie. Ciekawa jestem jak mata będzie reagowała na krojenie kopytek, czy innych klusek. Na pewno to sprawdzę i podzielę się z Wami opinią.

Cena stolnicy : 29,99 zł,  do kupienia tutaj

IMGP1904

 Co do drugiego produktu: silikonowego wałka w pięknym, zielonym kolorze.

Bardzo przypadł mi do gustu: jest lekki, poręczny, i co najważniejsze: faktycznie nie klei się do niego ciasto (jedynie parę razy podczas wałkowania zdarzyło mi się naderwać fragment ciasta, ale nie był to powód do podsypania mąką, a jedynie do zmiany techniki wałkowania). Wałek po użyciu wystarczy przetrzeć ścierką i po sprawie. Razem oba testowane przeze mnie produkty tworzą idealną całość.

Jedyną wadą jest jego praca: dość głośna, jak na wałek do ciasta, przy obracaniu coś w nim stukocze.

Cena wałka: 25,99 zł, do kupienia tutaj

Gorąco zachęcam Was do zapoznania się z ofertą sklepu Emako.pl Oprócz fajnych i praktycznych gadżetów kulinarnych, możecie tam dostać zabawki dla dzieci, akcesoria dla domu. Mi bardzo przypadł do gustu także dział turystyczny, a w nim termiczny, składany koszyk zakupowo-piknikowy, który mam zamiar w najbliższym czasie nabyć🙂

Skomentuj

