IMGP1756

Czekoladowe naleśniki z malinami.

Takich naleśników jeszcze na blogu nie było, dlatego trzeba czym prędzej nadrobić te zaległości !

Przygotuj:

2 szkl mąki pszennej
2 łyżki kakao
2 łyżki cukru
2 duże jajka
2 łyżki oleju
1 szkl mleka
1 szkl wody
Dodatkowo:  dowolny serek homogenizowany + sezonowe owoce (u mnie maliny)

1. Z podanych składników przygotowujemy ciasto naleśnikowe : jajka ubijamy z cukrem, następnie porcjami wsypujemy mąkę wymieszaną z kakao, wlewamy mleko, wodę i olej.  Ciasto z dodatkiem kakao powinno być nieco rzadsze niż normalne ciasto naleśnikowe, w przeciwnym wypadku, nie będzie nam się dobrze rozlewało na patelni. Jeśli jest za gęste zwiększ ilość wody (ja jak zwykle dodawałam ją „na oko”, stąd trudno mi dokładnie określić jej ilość)

2. Smażymy naleśniki. (uważajmy, żeby ich zbytnio nie przypiec, na ciemnym cieście oznaki spalenizny są trudniejsze do zaobserwowania )

3.Każdy naleśnik smarujemy serkiem, a następnie układamy na nim owoce. Zwijamy wg uznania : jedni z rulon, inni w kopertę. I zajadamy !

IMGP1753

IMGP1755

IMGP1758

IMGP1761

IMGP1762

Na szczęście u mnie jeszcze się nie kończą !

5 thoughts on “Czekoladowe naleśniki z malinami.

  1. Nigdy nie dodawałam oleju do ciasta, zawsze za to smaruję nim patelnię – dosłownie odrobinką oleju rzepakowego (ma najlepszy skład tłuszczowy i neutralny smak). Inaczej nie jestem w stanie usmażyć naleśnika tak, żeby się nie przypalił:/

    • przy smażeniu naleśników wiele zależy od patelni.ja najczęściej natłuszczam patelnię przy pomocy silikonowego pędzla. Do tradycyjnych naleśników również nie dodaję oleju, ale te z kakao są odrobinę za suche, i ta niewielka ilość oleju dobrze robi ich konsystencji🙂

Skomentuj

