IMGP1499

Szybkie ciasto z truskawkami.

Truskawki w tym roku nie zachwycają swoim smakiem. Za dużo wody, za mało słońca, a efekty sami możecie ocenić. Stąd niewiele u mnie w kuchni wyrobów z truskawkami w roli głównej. Ten jest wyjątkiem, a skusiłam się na niego, dlatego że nie wymaga pieczenia. A oto efekty.

Przygotuj:

500 gr truskawek

2 opakowania herbatników (ja dałam krakersy, bo tylko to znalazłam w szafkach kuchennych)

1 litr mleka

200 g masła

1 szkl. cukru

1 opakowanie cukru wanilinowego

1 szkl. kaszy manny

2 opakowania galaretki truskawkowej

 1. Przygotuj galaretki w 750 ml wody, odstaw do ostudzenia.

2. Na dno formy wyłożonej papierem do pieczenia ułóż herbatniki/ krakersy. (ja użyłam zwykłej formy do pieczenia, a więc o sporych rozmiarach, proponuję wziąć nieco mniejszą, wtedy deser zyska na wysokości🙂

3. Zagotuj mleko z cukrami i masłem. Szklankę kaszy manny rozpuść w odrobinie wody (tak żeby nie tworzyły się grudki) i wlej do gotującego się mleka. Gotuj kilka minut. Gorącą kaszę wylej na herbatniki.

4. W jeszcze ciepłą masę powciskaj truskawki, do połowy ich wielkości.

5. Po wystudzeniu całość zalej tężejącą galaretką i wstaw do lodówki.

IMGP1495

IMGP1497

IMGP1491

Inspiracja

A z muzyki wybieramy dziś klasykę: The Beatles Strawberry Fields Forever

Truskawkowy zawrót głowy 2013Owoce z sadu i dzialki

8 thoughts on “Szybkie ciasto z truskawkami.

  1. Może nie zachwycają smakiem, ale lepszy rydz, niż nic🙂 Po całorocznym oczekiwaniu na świeże truskawki, musimy się zadowolić tym co jest. Do ciast nadają się świetnie🙂
    Twój przepis bardzo mi się spodobał🙂
    dariawkuchni. blogspot

Skomentuj

