IMGP1221

Recenzja książki, czyli czas na absolutny relaks.

Dziś przedstawię Wam mój nowy nabytek. Mowa o książce Micheli Neri „Przekąski. Wyśmienite przepisy na zdrowe życie”. Wzbogaciła ona moją, powstającą od jakiegoś czasu, kolekcję książek kulinarnych. Książki i gadżety związane z kuchnią to rzeczy, które zbieram z niezwykłą wręcz przyjemnością, książka albo gadżet to zawsze z mojego punktu widzenia trafiony prezent (zapewne po tym oświadczeniu znajomi nie będą mieli już problemu z zakupem odpowiedniego dla mnie prezentu :)). Nieważne czy grube, czy w twardych oprawach, autorstwa sławnego szefa kuchni czy też tego mniej, ważne żeby książka nadawała na tych samych falach co ja (gorzej tylko, że miejsce na półce w niepokojący sposób się kurczy).

IMGP1220

Od dawna poszukiwałam książki z przepisami na przystawki, i mimo, że zakupiłam tę, zapewne poszukiwania na niej się nie zakończą. Przystawki to coś w czym nie bardzo się specjalizuję. A że w swoim domu często goszczę osoby trzecie w ilości mniejszej lub większej, umiejętność podejmowania ich szybkimi i prostymi do przygotowania przystawkami jest w cenie.

Nie wszystkie prezentowane w książce przepisy spełniają moje oczekiwania, ale zapewne każdy znajdzie coś dla siebie. Obok bardzo prostych przepisów na szybki chleb z serem i cebula, dip z sera ricotta z warzywami, precle czy babeczki z cukinią, znajdziemy też te bardzo wyszukane, jak sałatka z pieczonej ośmiornicy czy pasztet ze szpinaku i łososia z sosem z czarnych porzeczek.

IMGP1228

By nie zginąć w gąszczu przepisów, a jest ich 140, podzielone zostały na kilka kategorii. Mnie najbardziej zainteresował rozdział Cuda z chleba a wśród nich: precle, chlebowe obwarzanki, paluszki chlebowe, pikantne wiatraczki z cebulą, chleb z cieciorki oraz pikantny chleb kukurydziany.

IMGP1226

Prócz podziału na kategorie na samym początku książki występuje jeszcze jeden podział. Redakcja wybrała spośród wszystkich 140 przepisów ok. 40 przepisów, które podzieliła na : łatwe, wegetariańskie, wyzwania, tylko kilka składników, zdrowy wybór, klasyki. Jest to dość przydatne nim ogarniemy wszystkie przepisy zamieszczone w książce.

IMGP1222

Każdy przepis opatrzony jest krótką historią potrawy, jednego z jej składników czy też wskazówką dotyczącą innego sposobu jej przygotowania. Ważne są także symbole, występujące przy każdej potrawie. Ich wyjaśnienie znajdziemy na samym wstępie książki, a oznaczają one: liczbę porcji, czas przygotowania, gotowania, studzenia, poziom trudności, co ułatwia wybór potrawy do przygotowania. Od siebie dodałabym jeszcze oznaczenie kaloryczności jednej porcji, której w książce zabrakło.

IMGP1224

Książka jest bardzo ładnie wydana. Każda potrawa ma swoje jednostronicowe zdjęcie, co wg mnie jest wielką zaletą. Będąc wzrokowcem, zanim przystąpię do przepisu, muszę wiedzieć jakiego efektu końcowego mogę się spodziewać. Niestety, nie we wszystkich książkach kucharskich takie atrakcje są zapewnione. Zdjęcia z tej książki absolutnie spełniają swoje zadanie : po ich przejrzeniu od razu ma się ochotę lecieć do kuchni i przyrządzać wszystko na raz.

Przy właściwie każdym przepisie znajdują się miniaturki innych przepisów, podobnych do właśnie czytanego wraz ze wskazaniem strony, na której się znajdują. Takie odesłania są niezwykle praktyczne, jeśli wiemy jakiego rodzaju przystawkę chcemy przygotować.

IMGP1225

Drugą ważną dla mnie kategorią są Przekąski z mięsa i drobiu, jako że jestem absolutnym mięsożercą, nie wyobrażam sobie eliminacji mięsa ze swojego menu. Uwielbiam mięso i mimo że, zgodnie z dietą grup krwi, ludzie o mojej grupie to urodzeni wegetarianie, ja nie zamierzam tego sprawdzać.

Trzecią kategorią, która zwróciła moją uwagę jest : Prosto z ogrodu. Kategorię tę rozpoczyna sorbet z pomidorów. Jako wielka fanka sorbetów z wszelkich owoców, zapewne w niedługim czasie wypróbuję i ten sorbet. Prosto z ogrodu to także sałatka z papryki i bakłażana, z kopru włoskiego, zioła w tempurze czy smażona cukinia z tzatzikami.

Jeśli potrzebujesz pomysłu na oryginalne przystawki, albo chcesz rozpłynąć się nad pięknymi zdjęciami gotowych już potraw bądź też szukasz inspiracji do własnych zdjęć, ta książka jest dla Ciebie.

Skomentuj

